Brev:
Kræsen søn på 3 år
9. november 2016
Alder:
3 år, 6 mdr.
Kræsen søn på 3 år
Hej Helen.
Vores søn på 3 år er MEGET kræsen. Han vil stort set kun spise havregryn, rugbrød + andet brød (helst med leverpostej) og pasta med pesto, ellers bare pasta og ris uden noget sovs. Han vil gerne spise nogle enkelte grøntsager og frugt.
Det har været sådan siden han var omkring 1,5-2 år. Vi synes det bliver værre og værre med ting han ikke vil spise. Før har han elsket f.eks pizza, lasagne og boller i karry, men pludselig fra den ene dag til den anden vil han ikke spise det. Det samme med pålæg til rugbrød - den ene dag kan han lide spegepølse og den næste dag vil han på ingen måder have det.
Vi er alle ved at være rigtig frustrerede og ved slet ikke hvad vi skal stille op.
Det er primært aftensmadsituationerne der er hårde, da det primært er varm mad og specielt kød han ikke vil spise. Så mange aftener foregår med dårlig stemning omkring bordet.
Vi har i en lang periode prøvet bare at give ham rugbrød til aften når han har bedt om det. Og ofte kun med smør. Det var i håbet om at han så ville blive træt af det. Men det skete så bare ikke.
Nu serverer vi hver aften kun en ting og vores søn får at vide at det er det mad vi skal spise og ikke rugbrød. Hvilket bare resulterer i at han bliver ked af det over at han ikke må få rugbrød, og så er der igen dårlig stemning.
Så vi trænger rigtig meget til et godt råd. Da vi synes det er synd for ham at vi stort set hver aften skal blive uvenner. Men også fordi vi ikke ønsker at han skal være så kræsen når han bliver større. Og vi er bange for at det skal smitte af på hans lillesøster på 14 mdr.
Vi håber du kan hjælpe
Venlig hilsen
Janne